Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Barntröja

Av Monika - 24 april 2008 15:18

Tillsammans med min väninna Annica, Garntrollet, hittade jag en bild på en jättesöt liten tröja till både pojkar och flickor. Med denna idé i huvudet och en samling nystan av det finaste bomullsgarn som jag hittade hemma hos Annica blev resultatet så här:

Visst blev den söt. Jag har ju inga barn i familjen eller i umgängeskretsen som passar i min lilla tröja, men jag älskar att sticka det som faller mig in. Jag har slutat att bry mig så mycket om att vara praktisk, jag gör det jag känner för. Tänk om man kanske blir farmor en vacker dag, då kan ju dessa alster kom väl till pass. Fast just denna lilla läckerhet skall Annica få ta med på den marknad hon skall medverka i på nationaldagen på Skansen Kronan i Haga, här i Göteborg.

 
 
Bim H-D

Bim H-D

24 april 2008 20:12

*s*
Ja, tänk hur det kan gå - att man stickar onödiga saker... ;) Ja, jag blir inte farmor utan mormor... OM jag blir det ;) Men, även OM jag skulle råka sticka något sådant nu... Nä, jag tror jag gör som du - sänder iväg det... DÅ stickar man nytt istället, hihihi. Ja, man ska väl ha något att göra då också när det väl blir dags... ... ...
Må så grankott...

http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

 
Jessica Anshagen

Jessica Anshagen

27 april 2008 00:20

Hej!
Var jätte gärna med och tävla på min sida där man kan vinna jätte snygga skor från Ji Fashion 4U värde 650 kr.

Ha en jätte bra helg!
/ Jessica

http://www.jessi.se

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

27 april 2008 10:28

Klar man ska sticka det man vill, de är ju bara en extra bonus om de finns någon som kan använda det.
För mej är stickningen de primära, skulle egentligen kunna sticka, repa upp, sticka, repa upp, men då sliter man väl ut garnet, så nu shoppar jag garn, stickar shoppar garn, stickar och jag mår så bra.
Ha de gott.
*Eva

http://evaihalmstad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 5 juni 2008 15:13

Numera finns jag på  http://garnmoster.blogspot.com/   Varmt välkomna dit ...

Av Monika - 5 juni 2008 10:21

Det är sommar, äntligen. Jag trodde aldrig i vintars när det var som mörkast och kallast att jag någonsin skulle vilja sticka ut näsan genom ytterdörren igen. Att man inte lär sig, jag har ett antal år att dra visdom ifrån, klart jag vet att det blir...

Av Monika - 3 juni 2008 11:04

Jag har nu fått min hemlisvän, och jag är såååå nöjd. Det skall bli jättekul att få paket men det är minst lika roligt att skicka paketen. Det är också dags att svara på hemlisfrågorna, jag skall göra så gott jag kan.   1. Vilken sorts garn tycker du...

Av Monika - 26 maj 2008 11:26

    Jag och Linda, Garnängeln, har slagit våra påsar ihop och gemensamt börjat sticka oss varsin poncho från samma mönster. Ponchon hittade vi i Vouge Knitting, Linda såg den först och blev förtjust. Jag är inte så himla förtjust i ponchor, men har s...

Av Monika - 26 maj 2008 11:09

Jag har stickat ett linne i ekologisk bomull. Så här ser den ut efter att ha blivit använd några gånger. Nu är den redo för tvätt så man får väl hoppas att den drar ihop sig lite på bredden. Intill det ekologiska linnet ligger ytterligare ett linne j...

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards