Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Lika men olika linnen

Av Monika - 26 maj 2008 11:09

Jag har stickat ett linne i ekologisk bomull. Så här ser den ut efter att ha blivit använd några gånger. Nu är den redo för tvätt så man får väl hoppas att den drar ihop sig lite på bredden.

Intill det ekologiska linnet ligger ytterligare ett linne jag påbörjat, materialet är här 100% viskos. Som man tydligt ser så är det bättre passform på viskoslinnet än på bomullslinnet. Fast det liger väl i bommulets natur, att töja sig på bredden. Hoppas bara den blir fin igen efter tvätt.

Linnen i viskos och bomull

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 5 juni 2008 15:13

Numera finns jag på  http://garnmoster.blogspot.com/   Varmt välkomna dit ...

Av Monika - 5 juni 2008 10:21

Det är sommar, äntligen. Jag trodde aldrig i vintars när det var som mörkast och kallast att jag någonsin skulle vilja sticka ut näsan genom ytterdörren igen. Att man inte lär sig, jag har ett antal år att dra visdom ifrån, klart jag vet att det blir...

Av Monika - 3 juni 2008 11:04

Jag har nu fått min hemlisvän, och jag är såååå nöjd. Det skall bli jättekul att få paket men det är minst lika roligt att skicka paketen. Det är också dags att svara på hemlisfrågorna, jag skall göra så gott jag kan.   1. Vilken sorts garn tycker du...

Av Monika - 26 maj 2008 11:26

    Jag och Linda, Garnängeln, har slagit våra påsar ihop och gemensamt börjat sticka oss varsin poncho från samma mönster. Ponchon hittade vi i Vouge Knitting, Linda såg den först och blev förtjust. Jag är inte så himla förtjust i ponchor, men har s...

Av Monika - 21 maj 2008 10:45

Har varken haft ork eller inspiration nog att sköta min blogg på tillfredställande vis. Har huvudvärk i stort sätt hela tiden och har haft det ganska länge. Har från och till besvär med att sköta annat än det vardagliga och barnen, när nästan all ork...

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards