Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Stickad poncho i vitt och kamel.

Av Monika - 26 maj 2008 11:26

 Vit poncho


Jag och Linda, Garnängeln, har slagit våra påsar ihop och gemensamt börjat sticka oss varsin poncho från samma mönster. Ponchon hittade vi i Vouge Knitting, Linda såg den först och blev förtjust. Jag är inte så himla förtjust i ponchor, men har senast igår avslutat min första poncho och dessutom i egen design.

Med min och Lindas poncho gick det lite sådär i början men nu är vi "back on track" och stickar som ett rusande tåg, båda två.

Överst här syns min egna skapelse;

Om ni ser bilden två gånger skyller jag på servern, jag har bara lagt in den en gång på min blogg, men ändå kommer det två likadana bilder med när man tittar på den på nätet. Hrm..... Beror alltså inte på jag är egenkär, lovar.....


Jag och Linda sitter ute så mycket vi kan när vi träffas, här sitter vi på Lindas baksida och stickar på våra ponchos.


Jag och Linda stickar

För att få en tydligare bild om hur ponchon kommer att se ut, i alla fall, nästan tog jag denna bild för att förtydliga lite. Detta är bakstycket, framstycket kommer att se likadant ut, men kommer att ha en stor fläta i mitten.

VK poncho

 
 
Bim H-D

Bim H-D

28 maj 2008 22:55

Hm, vissa passar i poncho, och jag tycker inte jag tillhör dem... inbillning? Inte en susning ;)
Må så grankott... ngn som kanske borde testa??? ;)

http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

29 maj 2008 21:53

kom innom via lenker hit og dit, og jeg tror faktisk jeg har vært her før. Virkelig flott poncho du har strikket deg:)
Flott blogg i det helt tatt, forresten!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annapanna

30 maj 2008 18:49

Hallå där!

Kul å "se" dig fast jag inte varit på stickcafeét på ett tag (har så svårt att vara inomhus när det är så fint väder, det går bara inte, sitter nu ute på altanen med datorn i knät)
Hoppas allt e bra med dig, va jätte fina ponchos ni stickat å linnena va så fina oxå, kul. Ja får se upp detta är helt klart beroende framkallande å jätte kul att sticka.
Há det gott så ses vi, kram från mig/Anna med lilla Elin :o)

 
Ronille

Ronille

31 maj 2008 12:26

Heisann. Litt seint ute med å ønske deg god helg (grunnen ser du i bloggen min), men ønsker deg ei fortsatt fin helg. Her skinner sola, og eg sitter og koser meg med strikketøyet i solveggen :)
Klem fra Ronille

http://ronille.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 5 juni 2008 15:13

Numera finns jag på  http://garnmoster.blogspot.com/   Varmt välkomna dit ...

Av Monika - 5 juni 2008 10:21

Det är sommar, äntligen. Jag trodde aldrig i vintars när det var som mörkast och kallast att jag någonsin skulle vilja sticka ut näsan genom ytterdörren igen. Att man inte lär sig, jag har ett antal år att dra visdom ifrån, klart jag vet att det blir...

Av Monika - 3 juni 2008 11:04

Jag har nu fått min hemlisvän, och jag är såååå nöjd. Det skall bli jättekul att få paket men det är minst lika roligt att skicka paketen. Det är också dags att svara på hemlisfrågorna, jag skall göra så gott jag kan.   1. Vilken sorts garn tycker du...

Av Monika - 26 maj 2008 11:09

Jag har stickat ett linne i ekologisk bomull. Så här ser den ut efter att ha blivit använd några gånger. Nu är den redo för tvätt så man får väl hoppas att den drar ihop sig lite på bredden. Intill det ekologiska linnet ligger ytterligare ett linne j...

Av Monika - 21 maj 2008 10:45

Har varken haft ork eller inspiration nog att sköta min blogg på tillfredställande vis. Har huvudvärk i stort sätt hela tiden och har haft det ganska länge. Har från och till besvär med att sköta annat än det vardagliga och barnen, när nästan all ork...

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards