Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Monika - 16 mars 2008 12:34

Eftersom jag är lite av bokmal köper jag alltid mycket böcker och själklart blir det också många böcker om handarbete. Här är två av de senaste fynden jag gjort. Allt om stickning är en utmärkt grundlig bok om stickning, det finns många olika tekniker att lära sig och är bra om man tänker försöka designa sina arbeten själv.

Stora boken om stickning

Debbie Bliss är en underbar inspirationskälla och vem vet, en dag jag kanske kommer att sticka en av de fantastiska tröjor som finns i denna bok.

Bok Debbie Bliss
Av Monika - 16 mars 2008 11:46

För en tid sedan fick jag ordentlig lust att ta mina gamla virkade alster. Jag tycker det är jättefint med virkat, det är så somrigt. Jag letade fram lite restgraner och mina gamla virkbeskrivningar och snart var jag i full fart att skapa lite nya virkade arbeten. Den bruna duken ligger redan på byrån i vårt sovrum och den lila duken kommer att passa väldigt bra till vårt runda bord vi brukar ha på framsidan huset på sommaren. Å, vad jag längtar.....


Av Monika - 16 mars 2008 11:12

Glad Påsk 

Nu är det bråttom, denna dubbelvirkade grytlapp måste bli klar till påsk och dessutom få en maka till dess också. Egentligen går de rätt snabbt att göra men det är så himla lätt att virka en eller två fasta maskor för lite eller för mycket på raden, och vips är kanten alldeles kurvig. Man får också ont i handleden av att virka dessa eftersom man måste ta i ordentligt med virknålen då man virkar dem. Å andra sidan blir de grymt täta och tjocka, ingen risk att man bränner sig genom dessa. De är mina favorit grytlappar och finns i flera olika variationer hemma hos mig.

Gula grytlappar

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards