Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Monika - 17 mars 2008 12:24

Ja, ja, sådant är livet i Göteborg, här har barnen gått omkring hela vintern och längtat efter snö, å så kommer den då de givit upp hoppet och de istället har börjat längta till sommaren. Men nu får de i alla fall prova kälkarna någon gång i år också.

Yngsta sonen som är sjuk för första gången i år tycker livet är grymt orättvist då han måste vara inne. Fast jag tänker att om han inte har feber i eftermiddag tänker jag låta honom gå ut en stund, det blir nog ingen snölek förrän tidigast nästa vinter för honom annars.

Han öppnade ytterdörren och tog kort på vår lykta vi har hängandes på framsidan. Så här ser den ut nu.

Snölykta

Av Monika - 17 mars 2008 12:16

Nu är grytlapparna färdiga. Jag hann färdigt med dem till påsk. Ofta händer det att det inte riktigt blir som man tänkt sig och ens säsongsbetonade alster blir inte alls klara i tid, men då får man har förtröstan, det kommer med all sannolikhet en ytterligare likadan högtid ett år senare.

Dessa hann som sagt bli färdiga i tid och får pryda sin plats brevid farmors grytlappar i påsk. Mina grytlappar blev skeva och vinda, men de blev "påskiga" och framförallt är de värmeisolerade till skillnad från farmors vackra grytlappar. Den fina blomman har jag fått av min käraste väninna, Linda "Garnängeln".

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards