Alla inlägg den 9 april 2008

Av Monika - 9 april 2008 14:10

Jag har lovat en kär vännina att sticka henne en kofta. Jag har gjort en till mig själv i blått Eskimo, men eftersom hon inte klarar av att ha ylle inpå huden valde hon istället Ice ifrån Drops. Det skall bli kul att sticka den i ett nytt garn. På bilden nedan har jag på mig den blå kofta som skall göras till Camilla i vitt.

Blå kofta på mig

Av Monika - 9 april 2008 14:07

Nu är den klar. Knapparna är isydda och den är tvättad. Den har fått torka utomhus, första tvätten i år som jag kunnat torka i friska luften. Nu skall det bara bli väder så den går att använda också.


Vit topp

Av Monika - 9 april 2008 13:07

Jag och Linda, Garnängeln har igenom Annica Garntrollet köpt stickor (igen). Det är så kul med nya stickor av olika varianter och man kan hålla på med flera olika arbeten utan att behöva dra ut stickorna ur något vilande projekt. Denna gången är förstås stickorna lite speciella, de lyser. Jag har fått låna Lindas bilder som hon tagit på stickorna.


Stickorna


Eftersom de lyser i topparna är det lätt att med dessa sticka i dålig belysning, men de är också bra att sticka i när man använder mörka färger. Det skall bli mycket intressant att prova dessa.

Jag skall idag börja på en tröja i Ice till en vännina, det blir nog att jag testar stickorna på denna tröja.


Av Monika - 9 april 2008 13:02

Trikkie är bättre igen. Hon har under en tid fått smärtstillande medicin, främst för att hon är gammal och vi inte vet säkert om hon har ont i leder eller någon annanstans. Hon har fått dessa piller i fall, i fall. Nu får hon inte dessa piller längre och hon mår betydligt bättre, hon är samma gamla glada hund som tidigare. Visst är hon fortfarande 14 år och hennes lever är förmodligen inte på topp eftersom hon inte klarar av denna medicin, men just nu mår hon i alla fall bra.

Vi är glada varenda minut hon får vara kvar hos oss, innan hon beger sig till husse och är med honom igen.

Joakim o0ch Trikkie

Presentation

Omröstning

Vilket handarbete är roligast
 Stickning
 Virkning
 Vävning
 Knyppling
 Sömnad
 ....eller några
 Inget

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards